7 nov. 2015

Sensory-bin de Craciun si cateva activitati in rosu si verde (2,4 ani)

In urma cu doi ani, in apropierea Craciunului, i-am realizat acest sensory-bin (cutie senzoriala), deoarece tocmai gasisem de cumparat niste figurine ornamentale simpatice pentru pomul de Craciun. Ma si gandeam cand le-am cumparat cum le vom folosi noi pe post de jucarioare pana sa ajunga in bradul de Craciun!


iarna


Am folosit ca si baza pentru cutia senzoriala, orez colorat verde. Orezul l-am colorat in felul urmator: intr-o pungulita de plastic am pus 1 kg orez iar peste el am turnat putina apa in care am picurat in prealabil colorant alimentar - albastru si galben pentru a obtine culoarea verde. Am inchis pungulita bine si am inceput sa o framant cat mai bine pentru ca apa colorata sa cuprinda toate boabele de orez. Atentie! nu trebuie multa apa doar atat cat sa se umezeasca putin orezul si sa il coloreze. Pentru a fi mai usor de omogenizat recomand sa fie impartita cantitatea in doua parti egale si sa se efectueze pe rand operatiunea.
Dupa ce toate boabele s-au colorat le-am rasturnat intr-o tava in care am asezat in prealabil hartie de copt (pentru a proteja tava). Le-am lasat asa la uscat amestecandu-le din cand in cand pentru a da posibilitatea boabelor de la fund sa ajunga si ele la suprafata ca sa se usuce. Procesul de uscare a durat cateva ore.

Pentru cutia senzoriala am folosit cam ce aveam prin casa si mi s-a parut ca se potriveste cu ideea aceasta. Am folosit in principiu obiecte in culoarea rosu si verde. Am asezat si doua ghivece mici cu cate un con de brad in ele, pentru a fi impodobite de catre D. presupunand ca reprezinta braduti de Craciun.





Imi amintesc cu placere bucuria de pe fata lui la vederea spectacolului de culori, frumos asezate in fata sa! Cu mare nerabdare s-a apucat de joaca. A transferat orez cu lingura de lapte praf, a analizat pe rand ornamentele, a sortat obiectele pe culori, si-a introdus manutele prin orez (lucru care i-a facut mare placere) iar intr-un final a impodobit si bradutii!








Pentru a continua in tonul celor doua culori (preferatele mele pentru decoratiunile de Craciun) i-am mai pus la dispozitie niste activitati, printre care doua montessoriene de transfer. Ambele dezvolta motricitatea fina si rabdarea.


Transferul penelor cu clema de rufe



Nu a fost o operatiune prea usoara insa nu s-a dat batut!



Transferul bilutelor de sticla cu degetele



I-a facut mare placere aceasta activitate, drept urmare a refacut-o de mai multe ori.



Decoratiune stea

Profitand de faptul ca aveam acasa spatule colorate in rosu si verde, am creat o decoratiune pentru Craciun in cele doua culori. Ideea mi-a venit spontan. 



Pentru aceasta am folosit:
  • spatule din lemn rosii si verzi (se pot folosi la fel de bine spatulele de la inghetata pe bat care se pot colora cu vopsele acrilice sau acuarele)
  • buline de hartie rosii si verzi obtinute prin perforarea unor coli de hartie colorate
  • lipici pentru hartie
  • super-glue
  • panglica

D. m-a ajutat sa lipesc spatulele una de cealalta iar apoi a lipit bulinele colorate cu lipici la capetele spatulelor.



Iar acesta este rezultatul final :)



Steluta se poate agata atat in bradul de Craciun cat si pe o punga de cadouri pentru a fi daruita cu ocazia Craciunului, sau  pur si simplu poate fi folosita ca element decorativ oriunde prin casa.

In speranta ca v-au placut si v-au inspirat aceste cateva activitati, va doresc mult spor la joaca!!! 😊

                   



2 comentarii:

  1. Cât mă bucur că ai reușit să-ți faci blogul. E mai ușor de urmărit... Abia aștept să începem și noi activitățile, desi mai avem muuult de așteptat. Totuși, site-ul tau o să fie una dintre sursele de inspirație.Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc din suflet,Simona! Si eu ma bucur mult daca iti va fi de folos!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...